Jaja, FuriOus wordt elke dag een beetje meer een professionele clan. We beschikken namelijk over een nieuwe en eigen Vent!
Wat is Ventrilo?Ventrilo is een praatprogramma via de computer. (Vergelijkbaar met het beroemde Skype). De reden waarom dit zo gewilt is bij gamers, is heel simpel: je hoeft niet meer eindeloos te typpen als je iets snel wilt zeggen tegen je medespeler. In Counter-Strike is dit dus geweldig handig, want dan hoef je dus niet alles te typpen, maar kan je het gewoon snel zeggen. Het werkt daarbij met een "Push-to-talk"-functie waarbij je op een bepaald knopje (zelf instelbaar) moet drukken voor je effectief iets kan zeggen. Op die mannier zitten we niet met vervelende achtergrondgeluiden terwijl we aan het gamen zijn.
Waar haal ik Ventrilo?Heel simpel. Je klikt hier gewoon op de "I agree" button aan de linker onder-kant.
Dit opent automatisch de download en je hoeft dus maar op te slaan waar je het zelf wilt. Eens gedownload klik je op de .exe file en run je de installer.
Ik denk dat iedereen dat wel zelf kan
.
Hoe connecteer ik?Ook weer niet zo moeilijk. Als je Ventrilo opent zie je normaal het mainscreen. Hierop zie je vanboven drie dingetjes onder elkaar staan, nl. User Name, Server en Bindings.
Van Bindings gaan we afblijven, dit is voor de iets gevorderde gebruiker
.
Wat ons interesseert is de User Name zone. Je klikt hier op het pijltje naast het drop-down menu. Er opent een nieuw window. Hier gaan we je User Name maken.
Je klikt op "New", typed de naam die je wilt (liefst je naam van het forum, of je in-game naam), je klikt op ok. Dan klik je nogmaals op OK en je komt terug op het mainscreen.
Nu is het tijd om de server te zoeken. Je klikt nu op het pijltje naast het "Server" drop-down menu. Er opent een nieuw window. Je klikt op "New", typed opnieuw de naam van de server in (maak het FuriOus, om het simpel te houden
) en je klikt op OK.
Bij "Hostname or IP" copy-paste je het volgende IP:
78.129.193.8Bij "Portnumber" copy-paste je het volgende nummer:
28449Bij "Password" typ je: Metallicalolz
Je klikt opnieuw op "OK" en normaal staat er nu in het grote witte vak "MSG: Server is available. Press connect." achter een oranje vraagteken.
Je klikt dus op "connect" en normaal zit je nu in de server!
Hoe verander ik mijn "Push-to-talk"-button?Eens je ingelodt bent in de server, klik je op "Setup". Dit is een knop aan de rechter kant (4de van bovenaf beginnen tellen).
Je zit normaal onmiddelijk in het "Voice" tabblad. Moest dat niet zijn, klik er dan op.
Hier zie je als 2de optie staan "Use Push to Talk Hotkey (PTT Mode)". Zorg ervoor dat de box ervoor ticked is en kijk dan een beetje naar beneden. Hier staat "Hotkey". Klik op de rechthoek die er staat en druk op de hotkey die jij wilt.
Let wel! Dit is de hotkey die je ALTIJD moet indrukken indien je iets wilt zeggen! Dus zorg ervoor dat dit geen in-game functie is!Klik daarna op "OK" beneden aan het schermpje en klaar is kees, je kan praten!
Informatie voor de mensen die bekend zijn met Ventrilo- Codec: GSM 6.10
- Format 22KHz, 16 bit
- Onze versie: 3.0.XMoesten er nog problemen opduiken bij het installeren van Ventrilo of het connecteren naar de server toe, add dan freddy_van_uytven op Skype of freddy_0026@hotmail.com op MSN.
Mails mogen gestuurd worden naar freddy.da.boot@gmail.com, ik check ze elke dag dus je krijgt snel antwoordt terug
.
Greets,
~Sudden